Jak otrzymać wsparcie?
Udzielana przez Fundację pomoc ma charakter darowizny rzeczowej bądź finansowej – procedura wszczęta jest kiedy do organizacji wpłynie poprawnie złożony wniosek,
w którym opisana jest sytuacja z którą osoba fizyczna lub prawna zwraca się o pomoc.
1. Podstawą do ubiegania się o wsparcie jest złożenie do Zarządu wniosku w formie standardowego pisma (listu), w którym znajdują się poniższe informacje:
- dane Wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko, adres, dane kontaktowe (nr telefonu i adres e-mail)
- numer konta
- informacja, czy Wnioskodawca jest pracownikiem GK LW Bogdanka lub firmy podwykonawczej
- opis sytuacji życiowej z powodu której Wnioskodawca potrzebuje pomocy
- opis konkretnego celu przeznaczenia wsparcia
- proponowana forma wsparcia (refundacja poniesionych kosztów, opłacenie faktury proforma bezpośrednio u usługodawcy etc.)
2. Wniosek powinien być poparty stosownymi dokumentami świadczącymi o potrzebie uzyskania pomocy finansowej – w szczególności kopiami dokumentacji medycznej i dokumentów księgowych (faktury, rachunki) poświadczającymi poniesione koszty lub szacowane koszty. Jeśli wniosek dotyczy dofinansowania konkretnego zakupu na który gromadzone są środki, np. sprzętu czy operacji – wówczas do wniosku należy dołączyć wycenę (ofertę, kalkulację).
3. Warunkiem koniecznym jest załączenie podpisanych (1) Oświadczenia RODO oraz (2) Oświadczenia o niefinansowaniu wydatków ujętych we wniosku z innych źródeł - (do pobrania poniżej).
4. Przy rozpatrywaniu wniosku Zarząd Fundacji może:
- zgłosić Wnioskodawcy potrzebę uzupełnienia dokumentów
- przeprowadzić wizję lokalną
- przeprowadzić wywiad środowiskowy
5. Zarząd, po pozytywnym rozpatrzeniu pisma Wnioskodawcy, podejmuje Uchwałę, a następnie informuje Beneficjenta o decyzji drogą telefoniczną, mailową, lub poprzez SMS.
Pomoc może być zawieszona lub cofnięta w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w jej korzystaniu i/lub braku efektów jej działania. W celu kontynuowania pomocy Wnioskodawca ma obowiązek złożyć wniosek o wydłużeniu okresu pomocy, jednak nie wcześniej niż na 1 miesiąc przed zakończeniem poprzedniego okresu.
W przypadku wniosku o zakup sprzętów/urządzeń Beneficjent ma obowiązek dostarczyć Fundacji kopie faktury zakupu. Fundacja może zrezygnować z obowiązku przedstawienia faktury, ale zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia wizji lokalnej.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu mailowego: ...@lw.com.pl
Komu pomagamy?
Wnioskodawca może występować o przyznanie pomocy materialnej tylko w uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy:
- znajduje się w trudnej sytuacji materialnej spowodowanej niskimi dochodami lub przypadkami losowymi
- kieruje się potrzebą zakupu sprzętu lub dostosowania warunków mieszkaniowych i sanitarnych związanych ze stanem zdrowia własnym lub członka rodziny
- nie jest w stanie sfinansować nauki dziecka/dzieci
- nie jest w stanie pokryć kosztów leczenia, porad lekarskich lub rehabilitacji
- nie posiada środków na pokrycie kosztów związanych z zapewnieniem dziecku/dzieciom odpowiednich warunków wypoczynku oraz dodatkową edukację w przypadku dziecka/dzieci wybitnie zdolnych
- występuje konieczność zakupu urządzeń lub usług wynikających z potrzeb środowiskowych
- występuje potrzeba w zakresie dofinansowania dożywiania lub zakupu przedmiotów szkolnych dla dziecka/dzieci z ubogich rodzin
Dokumenty do pobrania:
Oświadczenie RODO [POBIERZ]
Oświadczenie o niefinansowaniu wydatków ujętych we wniosku z innych źródeł [POBIERZ]
Powyższe dokumenty należy złożyć:
- drogą mailową: skany przesłane na adres ...@lw.com.pl
- osobiście w Budynku Biura Zarządu w Bogdance bądź w budynku Łęczyńskiej Energetyki (I piętro)
- pocztą lub kurierem na adres:
Fundacja Solidarni Górnicy w Bogdance
Budynek Biura Zarządu
Lubelski Węgiel Bogdanka S.A.
Bogdanka 45
21-013 Puchaczów