Najczęstsze pytania
Wszystkie informacje handlowe, takie jak cena i parametry węgla oferowanego przez LW Bogdanka S.A., podajemy na bieżąco na naszych stronach www w strefie klienta:
Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A. prowadzi politykę zrównoważonego poziomu cen węgla. Ustalając ceny zawsze mamy na względzie możliwości finansowe naszych klientów i staramy się by koszt zakupu tony węgla był atrakcyjny rynkowo.
Klientów kupujących węgiel za gotówkę/ przedpłatę obowiązuje jeden cennik – dostępny tutaj. Cena węgla w tym systemie sprzedaży nie zależy od wielkości zakupu. Tak więc nawet przy zakupie dużej ilości węgla obowiązuje cena detaliczna.
Jesteśmy firmą, która stale poszerza krąg swoich klientów, poszukując wiarygodnych i profesjonalnych partnerów. Jeżeli:
- prowadzicie Państwo zarejestrowaną działalność gospodarczą lub spółkę prawa handlowego
- dysponujecie potencjałem ekonomicznym pozwalającym na obrót węglem
- Wasza firma istnieje na rynku jako sprawdzony partner i dostawca surowców energetycznych dla końcowych odbiorców
zapraszamy do współpracy.
Prosimy o przesłanie Państwa aplikacji na adres naszej Spółki lub drogą elektroniczną - ...@lw.com.pl
Zastrzegamy sobie prawo do zaproszenia do współpracy jedynie wybranych partnerów.
Warunki atmosferyczne mają wpływ na zawartość wilgoci całkowitej. Parametry jakościowe dla węgla kamiennego zostały określone w normie PN-82 G-97003 - węgiel kamienny do celów energetycznych.
Norma precyzuje zawartość wilgoci całkowitej w węglu w stanie roboczym, która nie może przekraczać 27%. Nie oznacza to, że węgiel składowany pod dachem będzie miał wilgotność bliską 0% a na deszczu będzie to 27%. Węgiel kamienny powinien mieć wilgotność całkowitą z przedziału gwarantowanego normą - niezależnie od warunków, w których jest przechowywany. Pod uwagę nie bierzemy oczywiście faktu ilości wody zgromadzonej na powierzchni ziarna węglowego - jeżeli węgiel jest przechowywany w mokrym środowisku to na jego powierzchni jest wilgoć - natomiast chłonność węgla to właśnie te max. 27% określone normą.
Wilgotność całkowita w węglu nie jest parametrem rozliczeniowym z odbiorcami, chociaż może pośrednio wpłynąć na zmianę wartości opałowej. Nasiąkliwość węgla energetycznego związana jest z sortymentem węgla i jego granulacją (im większa granulacja tym nasiąkliwość mniejsza).
Sortymenty węgla z Bogdanki spełniają ww. normę. Średnia wilgotność całkowita sortymentów grubych (orzech i groszek) to ok. 8% (+/- 2%) zaś miału ok. 12% (+/- 3%).
Zwolnienia wyrobów węglowych na podstawie art. 31a ust. 2 Ustawy Akcyzowej obejmują wyroby zużywane:
I. przez następujące podmioty i jednostki organizacyjne (na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 3, 8 i 9 Ustawy Akcyzowej - zwolnienia podmiotowe):
a) gospodarstwa domowe,
b) organy administracji publicznej,
c) jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej,
d) podmioty systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r., Nr 256,
poz. 2572, z późn. zm.),
e) żłobki i kluby dziecięce, o których mowa w ustawie z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2011 r., Nr 45, poz. 235, z późn. zm.),
f) podmioty lecznicze, o których mowa w art. 4 ust.1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2013 r. poz.
217 j.t. ),
g) jednostki organizacyjne pomocy społecznej, o których mowa w art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U.
z 2013 poz.182 j.t.)
h) organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(Dz. U. z 2010 r., Nr 234, poz. 1536, j.t. z późn. zm.),
i) przez zakłady energochłonne do celów opałowych (przez zakłady energochłonne rozumie się podmioty, u których udział
zakupu wyrobów węglowych w wartości produkcji sprzedanej wynosi nie mniej niż 10% w skali roku poprzedzającego rok, w odniesieniu
do którego jest ustalany procentowy udział. Zakład energochłonny nie może być mniejszy niż zorganizowana część
przedsiębiorstwa rozumiana jako organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół
składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych,
który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania),
j) przez podmioty gospodarcze, w których wprowadzone zostały w życie systemy prowadzące do osiągania celów dotyczących
ochrony środowiska, lub do podwyższenia efektywności energetycznej.
II. do prowadzenia niektórych rodzajów działalności gospodarczej (na podstawie art. 31a ust.2 pkt 1-2, 4-7 Ustawy Akcyzowej -
zwolnienia przedmiotowe), tj. wyroby węglowe zużywane:
a) w procesie produkcji energii elektrycznej,
b) w procesie produkcji wyrobów energetycznych,
c) do przewozu towarów i pasażerów koleją,
d) do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej,
e) w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb, oraz w leśnictwie,
f) w procesach mineralogicznych, elektrolitycznych i metalurgicznych [procesy mineralogiczne oznaczają procesy sklasyfikowane
w nomenklaturze NACE pod kodem DI 26 „produkcja produktów z pozostałych surowców niemetalicznych” w rozporządzeniu Rady
(EWG) nr 3037/90 z dnia 9 października 1990 r. w sprawie statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej we
Wspólnocie Europejskiej (Dz. U. UE L 293 z 24.10.1990, str. 1, z późn. zm.; Dz. U. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 02, t. 04,
str. 177, z późn. zm.)],
g) do redukcji chemicznej.
Z rozumienia ustawy, każdy podmiot, który nie spełnia ww. założeń nie będzie mógł skorzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego.
Rozpatrując kwestię zwolnienia wyrobów węglowych z podatku akcyzowego należy pamietać jeszcze o charakterze transakcji, w przypadku gdy węgiel odbierany jest przez Pośredniczący Podmiot Węglowy, tzw. PPW.