Odpowiedź Spółki na artykuł „Polska kopalnia ma problemy. Co z kasą dla mistrzów Polski?” opublikowany w portalu WP SportoweFakty
Poniżej zamieszczamy treść odpowiedzi na artykuł „Polska kopalnia ma problemy. Co z kasą dla mistrzów Polski?” w portalu WP SportoweFakty, który opublikowany został w dniu 8 listopada br.
Szanowny Panie Redaktorze,
publikując artykuł „Polska kopalnia ma problemy. Co z kasą dla mistrzów Polski?” w portalu WP SportoweFakty uważamy, iż naruszył Pan art. 12. Prawa prasowego. Zbudował Pan narrację na bazie niezgodnych z prawdą wypowiedzi medialnych, których nie potwierdził Pan wcześniejszym kontaktem z naszą Spółką. Prosimy o sprostowanie zawartych w artykule tez dotyczących domniemanych „problemów Bogdanki” oraz „słabych wyników finansowych Bogdanki”. Nieprawdziwe informacje zawarte w artykule są działaniem na szkodę Spółki.
LW „Bogdanka” S.A. osiąga bardzo dobre wyniki finansowe. Zgodnie informacjami opublikowanymi w raporcie bieżącym z dnia 17 października 2023 roku zysk netto Spółki za trzy kwartały br. wynosi 256,7 mln zł. Spółka wypłaciła w bieżącym roku wysokie nagrody jubileuszowe dla pracowników oraz dywidendę dla akcjonariuszy o maksymalnej wartości przewidzianej w Strategii Spółki. Biorąc pod uwagę powyższe fakty, mówienie o złej kondycji finansowej Spółki Lubelski Węgiel Bogdanka S.A. jest niezgodne z prawdą.
LW Bogdanka to najnowocześniejsza i najbardziej efektywna kopalnia węgla kamiennego w Polsce. Przez wiele lat działalności Bogdanka dała się poznać jako uznany mecenas kultury i sportu na Lubelszczyźnie. W ub. roku Spółka wsparła ponad 30 projektów sportowych, obejmując finansowym wsparciem ponad 1500 zawodniczek i zawodników. Działalność sponsoringową spółka Lubelski Węgiel "Bogdanka" S.A. realizuje w ramach przyjętego przez Zarząd dokumentu pn.: Strategia Działalności Sponsoringowej Lubelskiego Węgla Bogdanka na lata 2022–2024. Spółka corocznie wykonuje bardzo szczegółowe analizy projektów sponsoringowych w obszarze sportu, pod kątem wypracowanej wartości ekspozycji marki Lubelski Węgiel Bogdanka oraz ich efektywności.
Decyzje dotyczące współpracy z danym podmiotem opierają się nie tylko na kwestiach biznesowych, możliwości finansowych Spółki, ale również na wspomnianych powyżej danych. W przypadku drużyny żużlowej Motor Lublin, wartość ekspozycji marki Bogdanka w 2022 r. wyniosła 11.334,8 tys. zł, natomiast do 30.09 br. łączna wartość ekspozycji marki Bogdanka wyniosła 12.789.412 zł. Spółka pozytywnie ocenia rentowność tego projektu sponsoringowego, włączając w to wynik sportowy. Nie bez znaczenia pozostaje fakt bardzo wysokiej popularności klubu żużlowego wśród interesariuszy Spółki, tych zewnętrznych, jak i wewnętrznych. LW Bogdanka jest dumnym sponsorem Strategicznym Motoru Lublin i takim chce pozostać. Wobec powyższego Spółka nie widzi podstaw do wcześniejszego zakończenia współpracy. Informacje na temat przyszłorocznej współpracy sponsorskiej pomiędzy LW „Bogdanka” S.A. a klubem żużlowym Motor Lublin będzie przedmiotem osobnego komunikatu prasowego. Pragniemy jednocześnie przypomnieć, iż historia wsparcia przez Bogdankę drużyny reprezentującej lubelski żużel sięga roku 2010. Strony nieprzerwanie współpracują od 2018 roku i są z tej współpracy zadowolone.
Lubelski Węgiel Bogdanka S.A. to lider rynku producentów węgla kamiennego w Polsce, wyróżniający się na tle branży nowoczesnością i efektywnością wydobycia. Jest jedną z największych polskich kopalń węgla kamiennego. Lubelski Węgiel Bogdanka S.A. prowadzi przede wszystkim działalność górniczą w zakresie wydobywania, wzbogacania i sprzedaży węgla kamiennego. Spółka dostarcza surowiec głownie do odbiorców przemysłowych. Realizacja dostaw oparta jest o umowy wieloletnie, a kierunek zbytu to energetyka zawodowa i przemysłowa.
Od czerwca 2009 roku spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie. W sierpniu 2022 roku Lubelski Węgiel Bogdanka S.A. powrócił do notowań w Indeksie WIG-ESG.
Od października 2015 roku Bogdanka wchodzi w skład Grupy Enea, wicelidera polskiego rynku elektroenergetycznego w zakresie produkcji energii elektrycznej, zarządzającego pełnym łańcuchem wartości na rynku energii elektrycznej: od paliwa, poprzez produkcję energii elektrycznej, dystrybucję, sprzedaż i obsługę klienta.