Kopalnia w Bogdance już od kilku lat opracowuje i publikuje marketingowe raporty roczne z obszaru finansowego, zaś drugi rok z zakresu pozafinnasowego. Tegoroczne opracownaie jest drugim raportem przygotowanym przez LW Bogdanka w oparciu o wytyczne Global Reporting Initiative (GRI). Od poprzedniego, opublikowanego w poprzednim roku, różni go to, że nie jest już tylko raportem pozafinansowym, ale raportem zintegrowanym, łączącym w sobie zarówno wyniki finansowe, jak i pozafinansowe. Tak jak poprzedni, obecny raport, został opracowany w oparciu o GRI G4 („in accordance”) w opcji podstawowej („core”), ale dodatkowo z wykorzystaniem The International Integrated Reporting <IR> Framework. W raporcie uwzględniono również wskaźniki specyficzne dla branży wydobywczej, opisane we właściwym suplemencie sektorowym. Warto w tym miejscu wspomnieć, że poprzedni raport został wyróżniony pod koniec 2014 r. dwiema nagrodami w konkursie Raporty Społeczne 2014 organizowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS Polska. Eksperci uznali go za najlepszy debiut wśród raportów społecznych 2014 oraz dodatkowo został on nagrodzony przez Ministerstwo Gospodarki za prezentację sposobu rozumienia idei CSR w poszczególnych działaniach w sektorze górniczym, klarowne przedstawienie swojej roli w łańcuchu dostaw oraz wartościowe opisy zarządzania innowacyjnością i aspektami środowiskowymi.
Nad rzetelnością opracowania raportu i jego zgodnością z Wytycznymi czuwał zewnętrzny ekspert, który wspierał jego przygotowanie, niemniej nie był poddawany zewnętrznej weryfikacji. Zapraszamy do pobrania Raportu Zintegrowanego za 2014 i zapoznania się z jego treścią. |